سبک زندگی

روش سرخ کردن بدون روغن: راز سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن

غذاهای سرخ کردنی بدلیل طعم لذیذی که دارند، اغلب موجب پرخوری و افراط می شوند و اگر از روش سرخ کردنی استفاده کنیم که به ما امکان دهد بدون روغن و مواد غذایی را سرخ کنیم، از مضرات مصرف بیش از حد روغن می توانیم جلوگیری کنیم.

آیا تا به حال فکر کرده اید که می توانید غذاها را بدون روغن سرخ کنید و آنها را سبک و کم چرب کنید؟

در این مقاله از پریلند به شما آموزش می دهیم که چگونه از پودر گلوکز، به عنوان روشی عالی برای پختن غذا استفاده کنیم.

در واقع به جای روغن می توان از پودر گلوکز استفاده کرد و یا روش فناورانه تر برای سرخ کردن غذاها به روشی سالم استفاده از سرخ کن های بدون روغن نسل جدید است که تنها با یک قاشق غذاخوری روغن می توان از چربی کمتر از ۸۰ درصد در غذا استفاده کرد.
با پریلند همراه باشید تا ببینید چگونه از این سیستم های سرخ کردنی جایگزین و سالم تر می توانیم استفاده کنیم.


برای سرخ کردن غذاها بدون روغن، می توانید از پودر گلوکز (یا دکستروز) یک قند طبیعی مناسب برای سرخ کردن استفاده کنید، زیرا در دمای ۱۵۰ درجه ذوب می شود و در دمای ۱۹۰ درجه کاراملی می شود. این محصول به راحتی در سوپرمارکت ها، شیرینی فروشی ها و داروخانه ها موجود است. برای استفاده باید آن را روی آتش بگذارید تا به مایع شفاف تبدیل شود و وقتی به جوش آمد می توانید داخل غذای سرخ شده قرار دهید. در صورتی که دما خیلی زیاد شد، می توانید کمی پودر دکستروز بریزید تا آن را پایین بیاورید. در مورد سرخ کردن معمولی، حتی با گلوکز نیز باید با قرار دادن غذای سرخ شده روی کاغذ صافی، اضافه آن را از بین ببرید. گلوکز هم برای غذاهای شیرین و هم برای غذاهای شور مناسب است، حتی برای سرخ کردن سیب زمینی سرخ کرده می توانید از این جایگزین مناسب استفاده کنید. اگر مجبور باشید مقداری شیرینی سرخ کنید، گلوکز واقعا ماده ای عالی خواهد بود. اما اگر نیاز به پختن سبزیجات، گوشت یا ماهی دارید، بسیار مراقب باشید. برای اینکه غذا خیلی شیرین نشود، باید مراقبت کنید، روش مناسبی برای جلوگیری از شیرین شدن ماده غذایی این است که را در یک برگ کاهو یا سالاد یا سبزی پهن برگ دیگری بپیچید و سپس آن را در تابه بریزید و ابتدا آن را با نخ آشپزی، یا پیازچه ببنید، تا گلوگز خارج نشود. به عنوان مثال، پخت چند تکه مرغ حدود ۲ دقیقه طول می کشد. سرخ کردن سبک و ترد و همچنین سریعتر خواهد بود.


چگونه یک سرخ کردنی ترد داشته باشیم؟

غذاهایی که با پودر گلوکز پخته می شوند، اگر در دمای بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد سرخ شوند، ترد می شوند. نکته مهم این است که دما را به ۱۹۰ درجه سانتی گراد نرسانید، در غیر این صورت غذاها کاراملی می شوند. بنابراین همیشه با دماسنج آشپزخانه مراقب دمای روغن باشید.


سرخ کن بادی، برای سرخ کردن به سبک نسل گذشته


به لطف جدیدترین نسل سرخ کن های بدون روغن که به شما امکان می دهد بدون روغن یا تنها با ۱۰ گرم روغن که معادل ۱ قاشق چایخوری است، از غذاهای سرخ شده سبک با چربی کم لذت ببرید. این دستگاه ها سرخ کن های هوای گرم هستند که توسط بسیاری از تولیدکنندگان برندهای معروف ساخته می شوند. این سرخ کن مدرن می تواند از طریق تهویه ای که روی کاسه نچسب پخش می شود و بیلچه ای که غذا را به طور مداوم مخلوط می کند به طور یکنواخت سرخ شود. این سرخ کن های نسل جدید به شما این امکان را می دهد که با استفاده از مقدار چربی کمتر از ۸۰ درصد در مقایسه با سرخ کردن سنتی، یک سرخ کردنی ترد هم در بیرون و هم داخلش داشته باشید.

برای سرخ کردن بدون روغن کدام سرخ کن را انتخاب کنیم؟

در مورد انتخاب، به ویژگی های ارائه شده توسط تولید کنندگان توجه کنید تا محصولی را تا حد امکان حرفه ای اما با قیمت منصفانه است خریداری کنید. ظرفیت دستگاه باید حداقل ۱ لیتر باشد، سینی قابل جابجایی، درب و کاسه نچسب نیز قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشد. برخی نیز دارای سیستم تنظیم دما و خاموش شدن خودکار با سیگنال صوتی برای امنیت بیشتر هستند.


شما می توانید بهترین نوع سرخ کن های بدون روغن را از پریلند تهیه کنید. کافی است در بین محصولات پریلند عبارت “سرخ کن” را جست و جو کنید.
برای اطلاعات بیشتر با پشتیبان های سایت مشورت کنید.

 

1 نظر در “روش سرخ کردن بدون روغن: راز سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن

  1. روشنک پیدا گفت:

    این بهترین تجربه خریدم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *